sobota 22. října 2011
,,Tajemný" Arado 196 - aneb jak Amíci zase vše (po)dělali po svém
Poměrně zajímavá fotografie Arada Ar 196 A-5. V rámci reparací získaly USA od Německa i křižník Prniz Eugen, na jehož katapultu se nacházel i tento stroj. Celkově získaly s křižníkem dva hydroplány Arado volacích znaků T3 + BH (W.Nr. 623 167) a T3 + HK (W.Nr. 623 183). Oba stroje byly vyrobené za války ve firmě Fokker v Holandsku a patřily k Bordfl. Gr. 196.
Oba stroje dostaly americké označení (nezvykle hvězdy byly na levé horní a pravé dolní části křídla). Stroj T3 + BH byl odeslán do Philladelphie, kde následně uskutečnil testovací lety (celkem sedm vzletů z katapultu). V této době byl stroji z komerčních důvodů opět opatřen německým označením. Volací znaky GA + DX ovšem nebyly autentické, stejně tak i svastika s trámovými kříži. Svastika měla špatné umístění i sklon úhlu, přičemž trámové kříže byly nápadně podobné těm z první světové války.
Následně byl stroj uskladněný na základně NAS Norfolk a listopadu 1960 obohatil sbírky National Air Space Museum v Silver Hill, kde získal původní kamufláž a označení. Je možné jej spatřit i dnes. Druhý stroj byl do roku 1949 umístěný v Philadelphii, potom přesunut na základnu National Air Space Willow Grove. I tento stroj je zde možné spatřit i dnes.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat