Po bitvě o Británii se letadla typu Ju-87 ukázala býti
velmi zranitelnými nepřátelskými stíhači. Proto bylo potřeba najít nástupce
Štuky, který by byl:
- rychlejší
- lépe vyzbrojené
- silněji
pancéřován
Stejně jako předchůdce, měl býti i Ju-187:
- dvoumístný
(pilot/střelec)
- křídla do tvaru
W
Rozdíly měly býti ovšem:
- zúžené křídlo
- zatahovací
podvozek
- rotující svislé
ocasní plochy
- kormidlo mělo
umožňovat zatáčení ve vzduchu o 180 stupňů téměř na místě!
Pohon měl býti rovněž větší:
- k pohonu měl
sloužit 12ti válecový kapalinou chlazený motor Jumo 213A
- tyto motory se
používaly později i v Fw 190D a Ju 88G-6
Pilotní prostor:
- opět dvoumístný,
ovšem kabina měla být přetlaková
- střelec měl
sedět za pilotem, ovšem hlavní střelecká výzbroj se měla nacházet v samostatné
střelecké věži (dálkově ovládané střelcem)
Výzbroj (věž):
- jeden kanón
MG151/20 ráže 20 mm a jeden kulomet MG 131 13mm
Výzbroj (útočná):
- 500kg puma pod
trupem nebo dvě 50kg pumy pod křídly
Projekt zrušen na podzim roku 1943. Nikdy se nedostali
dále než do fáze výzkumu, projektu a makety. (to tvrdí více zdrojů). Jinak proč
projekt zrušili, vcelku se jednalo o to, že podle výpočtů nový typ neměl
vykazovat o hodně lepší charakteristiky než verze Ju-87 D.
Pouze česká Wiki uvádí dokonce první let! což je těžko
uvěřitelné, kdy všechny zahraniční webové stránky, na které jsem zavítal
hovořily pouze o projektu a maketě, čili údaj ,, První let - 28. května
1935" je více než směšný
Maketa
Žádné komentáře:
Okomentovat