- typ : obojživelný nákladní automobil
- výrobce : IJA
- vývoj : 1943
- hmotnost : 6,4 t
- rozměry : Délka: 7.60 m | Šířka: 2.20 m | Výška: 2.40 m
- pancéřování : -
- posádka : 2 (řidič, spolujezdec)
- rychlost : 65 km/hod
- pohon : Benzinový motor 65 HP
- výzbroj : -
- výroba : 198 ks
Spojenecká obojživelná vozidla, hlavně americká pásová LVT a LVT(A) Alligator a kolová DUKW (kterým se nechaly zřejmě inspirovat), udělaly na japonské velení dojem, který přinutil japonské velitele pomýšlet nad vývojem vlastního vozidla stejného určení. Ovšem japonský průmysl byl vytížen výrobou již zavedených typů tanků a jiné techniky, proto se sáhlo po osvědčeném podvozku nákladního vozidla Toyota 4x4 ,,Pro-Ki" Vývoj byl úspěšný a následná výroba dala japonské armádě rovných 198 kusů. Většina z nich byla využita při zásobování japonských osádek na ostrovech v Tichomoří, s jakým úspěchem se můžeme pouze domýšlet. Celkově se jednalo o nouze z cnost, již pouze pro uložení pojezdových kol a nápravy, které budí dojem navaření nápravy nákladního automobilu na výletní člun. Tyto stroje se zřejmě nijak velkého nasazení nedočkaly, jelikož většina ukořistěných strojů po japonské kapitulaci byla v dobrém stavu (ke své konstrukci) a plně pojízdná. Přesto byly po válce sešrotovány, ojediněle se objevily v civilním sektoru.
>Kořistní Su-Ki amerických ozbrojených sil
>Testy vylodění z vozidla Su-Ki
Zdroje: ww2drawings.jexiste.fr
forum.ih8mud.com, www3.plala.or.jp
Žádné komentáře:
Okomentovat